04 Oktober 2008

Hari Raya keempat

Aiseyyyy....aku baru jek nak relaks2. Dah siap masak2 tghari utk mkn kami dua beranak. Aku kemas2 dapur. Isi kuih-kuih mana yang dah abis. Isi n buat siap2 air untuk tamu. Actually air F&N yang tinggai tuang tu jer pun ade gak. Biorlah tamu pilih nak minum ape. kan kan kan .....Tetiba, "Assalamualaikummmmm.........," hahaha tu dia tamu pertama di hari raya keempat sudah tiba.

Bukan sapa pun . Yang datang tu kawan baik ayah aku. Wak Najib n family. Deme semua duk kat Rantau Panjang. Eh....Klang tau bukan Kelantan! hehehe. Tapi dok leka punya pasal, aku terlupa da nak snap gambo. So xde la picture for this family. Then story seterusnya malam nanti je aku wat sambungan n3 nya....adios.

Okey.....n3 seterusnya :

Nie Kak Ru atau lebih dikenali Kak ketot dalam family kitaorang. sebab orangnya kecil molek jer dari dulu sampai la ni....yang baju oren tu. Dok menetap kat Sijangkang Bt.7.....Kak Ru ni anak wak siman yang kat Pulau tu. Muaaahhh sayang akak!!!

Haaaa....ni la wak Damiri yang dok kat Telok Gong tu. Wak datang ngan anak menantunya. Nie pun sama gak konvoi 3 kete. Kak Sue( baju cekelat tu) n family satu kete, Kak Ros n family satu kete dan Abang Aril n family satu kete.Penuh umah dari depan sampai belakang.So...layan diri la jawabnya...hehehehe


Hhehehe tengoklah deme semua nie....lagi satu family, konvoi wak miri lah nie....dah kepenatan beraya. Tiba kat umah aku mesti amik peluang untuk bertidur-tiduran. Gambo2 triple kat atas ni, family kak ros...anak wak miri. cam best jer anak buah aku tido ek....ngan bapaknya sekali tido. Aku curi snap x sedor deme. Ish..ish...abang husin penat sangat kot. Bantal xde pun lena tido. Kahkahkah...umah aku ni best sangat ker....sampai leh jadi tempat sepupu2 aku cipta taik mata....??? ingat lagi n3 hari raya pertama? ridzuan sampai umah aku amik bantal? semalam family man iban...cucu2nya plak landing best jer kat tempat yang sama?? huhuhuuh sapa nak tido...meh la singgah umah aku!! hehehehe

K satu lagi family yang konvoi wak miri....Kak sue atau juga dikenali kak kenit. Hheheheeh kenit ker? aku rasa cam sehat jerk....ayah aku kata kenit tu masa kecik2 dia jer....dah jadi mak budak hilang kenitnya. Hhehehehe gurau2 ek kak sue. Jangan mare..raye2 kitakan baru lepas minta ampun maaf....Kak sue yang baju gelap tudung cekelat tu. anak dara comel2 baju hijau deret 3 orang tu anak2 dara kak sue. Anak2 kak sue ni semua pompuan. Akak baju/tudung kaler maroon tu plak...Kak Nora. wife Abang Aril. Xde plak gambo abang Aril ek....sowi.hehehehe Ha yang hensem baju kaler biru tu plak husband kak sue....Abang Saleh. Salah sorang kroni yang menempatkan aku kat SKTP masa memula nak posting dulu. Hheheheh jangan mare haaaaa. Ade sesapa kenal tak? Yang pasti tentu ade yang kenal....specially cikgu2 daerah Kuala Langat n juga cikgu2 SMK Telok Gadong. Kan kan kan.....kan Sofian...? Ko kenal wajah itu kan Pyan? Hheheheheh (ni kalau dak pyan baca n3 aku ler) .

p/s : Bile ko nak datang beraya umah aku Pyan???


9.30 malam.....Jiran belakang umah pulak berkunjung. Abang Aziz n his family. Time ni umah aku dah sunyi sepi...sebab aku dok buat assigment dalam bilik. Ayah pun dah landing jugak. But sebab dah raya n tamu bagi salam tentulah di sambut jugak. Lepas diaorang balik, aku terus melekat depan TV tengok cite Zombie Kampung Pisang dan cite Pelita Buluh. Dok selang-seli la antara TV1 ngan TV3. Dekat2 nak kul 11 mlm, dengor kete datang....Aisey tamu lagi ker .....ish aiii aku dok diam jer tunggu sampai orang bagi salam....nak tau sapa? Ha ni dia......

Nie la Abang sepupu yang paling2 rapat ngan aku. Abang AyoL. Tgklah pose gambar dia..eleh...kunun2 macho la tu! Dia ni la yang suka sangat datang umah aku time bulan memancarkan cahaya. Tak pernahnya dia sampai semasa matahari menjalankan tugasnya. Dan nie juga la Abang "Romeo" .....yang aku kata ade awek 2-3 orang tu...ingat lagi tak? Aku story dalam n3 bulan lepas dengan tajuk 'Harta terkini'. Ni pun sampai raya umah aku setelah aku dok memerli jer. Apa tidaknya kata raya kedua nak sampai. Tapi tak sampai2 sehinggalah malam ni....tu pun dah lewat dah. Aku tanya..."Nie nak raya ker apa?"...dia kata..." Eh, raya kan 24 jam.....raya + tido sekali ler, x boleh?" ...Lantak la labu. Dan abang ini juga lah yang salah sorang dari 2 insan yang susah sikit aku nak beri maaf....boleh, tapi amik masa sikit kot...(sikit? banyak kot....)hehehehe . Ntah bila la dia nak ganti VCD player aku tuh gamaknyer...Ish abang...abang....repot kat wak siman kang, baru tahu! kuikuikuikui....Dia ni anak wak siman second last. Juga tetamu terakhir hari raya keempat.hehehehehe
,

Tiada ulasan: