02 Oktober 2008

Hari Raya Kedua

Hari ini aku tak ke mana- mana . Just stay kat umah menunggu tetamu. Ada juga lah 3-4 keluarga yang beraya di rumah ni. Antaranya;



1. My abang sepupu....Abang Ari (baju putih) n family, menetap kat kg delek. Anak kepada arwah wak Niah, kakak ayah aku.

2. My kakak sepupu....Kak Fauziah (tudung cekelet) n family, menetap kat Telok Pulai, ala kawasan perumahan yang sebelah Dol Car Wash tu. Anak kepada arwah wak Fatimah, kakak kepada arwah mak.


3. Another kakak sepupu....Kak Jamaliah (hijau) n family. Dok kat Sungai Udang je. Anak kepada arwah wak Nab, juga kakak kepada arwah mak.

4. Man Juli n family, menetap kat Pulau Indah. Adik bongsu ayah. Pak su aku ler.... kimi,bik jun, man juli, eza, n sahlan.





5. Nie pulak...Am n his family, jiran aku. Sebelah umah je. Budak tecit tu namanya Siti Ajura, perrrgggh lasak betul anak dara sorang ni. Baru 11 bulan.


6. Kakak sepupu lagi.....Kak Juriah n her family, menetap kat Sungai Udang.Anak kepada wak Amat, abang arwah mak. Hehehehe umah deme ni depan umah aku je la. Jiran gak kiranya ni. Kak Ju, Fatin, Abang Kamsah.

7. Kunjungan terakhir hari raya kedua, abang sepupu aku, Abang Din n family, menetap kat Melaka. Actually anaknya Nabila ade study kat Jordan sekarang. Dua orang pengapit tu (hehehe) anak angkat. Abang aku ni memang suka amik anak angkat. anak kandungnya sorang jer. Lepas beraya umah aku ni mereka dah nak balik ke Melaka. Oh ya, Abang Din ni anak kepada arwah wak Nab, kakak kepada arwah mak.


Kesimpulannya; hari raya kedua ni rumah aku lebih dikunjungi oleh sepupu sepapat belah arwah mak. Tq for coming....Salam Lebaran!


..

Tiada ulasan: