cari id yes guru sktp

01 Disember 2009

sekadar 'jika'...

orang kata:
kalau berkawan dengan si pembuat minyak wangi, maka bau wanginya melekat juga pada kita.dan wangi jugalah kita
kalau berkawan dengan si tukang besi, maka sedikit banyak percikan api tu terkena juga pada kita. alahai berlubang jugaklah pakaian kan kalau terkena.

apa kes:
kalau kita sekadar pelanggan yang mendatang je?
masuk kedai minyak wangi-cuba yang itu cuba yang ini. keluar dari kedai..kita wangi jugak kan? kita takde pun kemudiaannya kamcing dengan tuan kedai! amacam??
masuk kedai si pembuat besi - sekadar melihat2 hasil pembuatan si tukang besi dan cara si tukang besi membuat kerjanya. terkena juga percikan api kalau kita sendiri tak berhati-hati kan? kita xde pun kemudiannya menjadi akrab dengan si tukang tadi! amacam??

4 ulasan:

- jinggo - berkata...

kalau berkawan dengan jinggo
apa wak anis dapat
dapat ilmu @ buku..

saya dah sediakan buku.
tapi belum ada jodoh pertemuan lagi.
sabar nanti saya akan bagi.

ONE ZABA berkata...

kawan la dengan aku sama... tapi aku hanya mampu beri tali persahabatan yang tidak memberi apa-apa bau mahupun lubang-lubang pada pakaian. teh stoberi boleh kut....

k sal berkata...

klu kwn dgn akak auranye lg best xlama lg ani naik pangkat le hehehehehe

~Insan Biasa~ berkata...

wak jinggo:
kalau susah sangat jodoh pertemuan tu....pos ajelah. gunakan teknologi yang ade. kan boleh? hehee

cgu one:
lawak jenaka dari cgu one yang saya dapat, sungguh menghiburkan tau!

kak sal:
naik pangkat.....hehhe baguih gak tu!