cari id yes guru sktp

26 Disember 2009

lupakan pada yang tak sudi

memikirkan kepada yang tak sudi
menjadikan kita macam-macam
banyak negatif daripada positifnya
sedih
sakit
kecewa
marah
hampa
geram

maka

lupakan saja pada yang tak sudi
juga menjadikan kita macam-macam
negatifnya akan hampir tiada
lebih gembira
lebih ceria
lebih senyum
lebih tenteram

buang saja yang tidak sudi itu jauh-jauh
tak perlu diingat
tak perlu difikir

untuk apa memikirkan dia yang menjalin
dengan tujuan memutuskan dihujungnya??

atau mungkinkah juga ada yang silap penerimaan atau fahaman?
kerana...memang sedar setiap pertemuan pastinya akan ada perpisahan
tapi...ada hubungan-hubungan tertentu yang sukar untuk diterima perpisahan dihujungnya! walau hanya untuk sementara mungkin. kerana yang sementara itu ada kebarangkalian untuk menjadi selama-lamanya!

Mungkin kerana itu juga....menyebabkan aku tak berapa suka ada pertemuan.
opssssss....positifnya....sila fokus kepada kebaikan suatu pertemuan.....
yang juga membawa kepada kebarangkalian yang menguntungkan...

6 ulasan:

Rye's Artisan berkata...

Salam...

pertemuan akan diakhiri dengan perpisahan..pasti..
Untungnya kalau penglihatan perpisahan itu lebih akan mengerti kalau yg akan kita lalui itu jelas dan dekat...
tapi tidak akan bisa..
kerna semua takdir akan terus takdir..

ONE ZABA berkata...

ko jangan lupakan aku pulak....

Tanpa Nama berkata...

sedeynye statement akk ....takpe...ada hikmah di sebalik setiap sesuatu yang berlaku...biarkan ia berlalu bagai angin lalu....

nabilah_2908 berkata...

hrumm...mudah ke tuk kita melupakan si dia yg tak sudi...??

kita mmg boleh gembira...ketawa...senyum....tapi bila dia datang menerjah fikiran....hati mula la bersarang dgn 1001 perasaan yg -ve...huhu.. :)

Miss jaz berkata...

salam anis...jue amat bersetuju ,patut kita lupakan pd mereka yg tak sudi....ramai lagi yg boleh menyayangi dan menerima kita seadanya...jgn ingat 'dia' tue bagus sgt!!!baik kita curahkan cinta dan kasih sayang kita pada mereka yg sudi...LUPAKAN TERUS....hidup mesti diteruskan...tunjukkan pd 'dia' yg kita juga boleh bahagia walaupon tanpa kehadiran 'dia'...'dia' ingat 'dia' sapa???blah la...jue sgt hanginnnnn bila dgr citer anis kena camnie!!!!!!!tak puas hati!!!anis kena tunjuk kat dia!!!!dia ingat dia boleh nak buat sesuka hati kat kawan jue nie??? sori!!!anis,jgn layan dah 'dia'...biar dia perasan bagus....ala..tapi sebenarnya 'dia' tue bukan hebat sgt pon!!!!harap kata2 jer bagus..tapi sebenarnya habuk pon takde....sabar ekk...jue sentiasa sokong anis.....mesti ada yg terbaik untuk anis..jue doakan...LUPAKAN JER DIA YG HAMPEEHHHHHHHH TUE!!!!!

blueCITY berkata...

salam anis,

memang kita ingin2 sangat melupakan yg tak sudi..

tapi
tapi
tapi
kalo dah banyak sgt kenangan yg telah tercipta
byk sangat kata2 janji yg terucap
masih ada tanda2 kenangan bersama?
mampukah kita melupakan dengan cepat?

heeeeeeeeee
namun
harus mesti diteruskan
kena juga
kena cuba
melupakan
memaafkan
relakan

bak kata pepatah:
kalo kita sayang, biarlah dia bahagia?
sedangkan kita?

hmmmmmmmmmmm