02 Mei 2011

Tak bestnya cuti kali ni....

Hahaha...saya memang begitu. Dari dulu. Tak bestnya cuti....boring! Ah...itu time tak ada perancangan...memang boring giler. Tapi kalau masa terluang tu berisi, rasa tak cukup cuti pula! Cakap tunggang terbalik kan??

Hari sabtu saya setengah hari habis menjalani aktiviti LADAP di sekolah. Tapi cerita-cerita panas yang melanda enviroment sekolah sejak kebelakangan ini mengatasi content Ladap yang berlangsung. Pening. Macam-macam hal la. Semakin panas sekolah saya ni. Apakah itu petanda saya perlu mencari persekitaran yang lebih sejuk di tempat lain? Saya akan pertimbangkan. Hahahaha tapi kemungkinan saya akan menjadi guru senior 10-20 tahun di sekolah yang saya di postingkan ini adalah lebih luas. Hehehehe.

Sebelah malamnya saya membantu en tunang melengkapkan proses e-filing. Last minute tu. Haih. Sambil-sambil kami mengisi borang permohonan berkahwin. Berbaki 70 hari lagi beb. Tensi jap. Then, we all g dinner plak. Malam tu sempat juga la saya siapkan 10 batang bunga telur sebelum tutup mata.
Pagi ahad. Sambung lagi 10 batang. Plan semalam nak cari barang lagi dengan en tunang. Lastnya en tunang malas nak keluar, dan saya pun xde mood nak keluar. So masing-masing memerap dalam rumah saja. Errkkk...rumah masing-masing ok! Sooooo.....boring. Cuaca pulak mendung. Saya habiskan masa menggentel2 reben untuk bunga telur saya. Petangnya saya meronda pasar malam simpang empat. Layan....buat bunga telur lagi sambil layan CD Gulliver Travel . Cukup 50 batang bunga telur sepanjang hari Ahad.

Isnin dah tiba. Rutin membuat bunga telur diteruskan. Sehingga entry ini ditaip hanya 20 batang bunga telur yang dapat disiapkan. Takpe.Petang dan malam masih ada. So sempatlah cuti ni siap untuk 100 batang kan....:-) Zihah? Pagi Selasa baru sampai kot. Tu yang boring tu. Asyik mengadap bunga telur dan melayari internet.

Dan setiap kali on tenet. Selain Tinta Semalam , ada dua lagi blog wajib tengok. Sekadar baca dan tengok je. Menyinggah. Kalau terasa nak komen baru la saya klik butang komen diaorang ni. Sapa? Ni ha.....


Saya rasa tak sah betul kalau tak singgah kedua mereka. Hahahha...walaupun tak ada cerita baru kat blog diaorang. Saya pasti singgah kalau saya online. Facebook pun antara yang wajib saya pergi kalau online. Selain dok melilau kt akaun sendiri. Saya juga suka melilau kat fb minah ni....


Siapa ek Maisara Ihsan ni? Hahaha she is one of my best friend dowh.......Tengok profile pic dia....SINGA! Auuuwwwwmmmmm aaauuuwwwmmmm!!! Marah tu!!! Ops saya dah mula melalut dah ni. Sebelum bertambah parah biar lah saya berhenti di sini saja. Wassalam.

4 ulasan:

eeeda berkata...

Blog den menjadi pilihan... terima kasih..

~Insan Biasa~ berkata...

hahaha....wajib. time cuti-cuti ni lagi la.....sehari ntah berapa kali menyinggah blog korang...

Tanpa Nama berkata...

Cerita panas tu dah pun merebak ke seluruh Teluk Pulai...biasalaa jika yg terlibat pun dtgnya dr salah sebuah tempat di TGV..heh..SUpRISE!!!

~Insan Biasa~ berkata...

wow, memang suprise !!! agaknya "SI TANPA NAMA" ini orang Telok Pulai?