04 Ogos 2010

Apa dah jadi ?


Perjumpaan ditetapkan 9 malam.
Herm, 15-16-17-18-19...
Jumlah seluruhnya
Eh...
9 malam..? 9.05 masih gelap.
Batalkah?
Ada.....mana ada batal.
Seterusnya...
9.10-9.15-9.20...
4 muncul.
Ahli tak cukup...macamne
ops...1 lagi muncul.
Dan aku,
alahai...malu teramat
nisbahnya 4:1
Apa dah jadi???
Punat-punat canggih itu aku tekan
1-tolonglah aku...malu ni...ok ok
2-tolonglah aku...malu ni...sorry sangat2
3-tolonglah aku...sampaikan...ok ok
dan alat canggih itu bergegar
3-sorry , dah try x dapat

Akhirnya
Nisbah menjadi 4:2
Mana lagi 13 ??
Apa dah jadi??
Terima kasih 1 kerana menjadikan
4:1 kepada 4:2
Namun,
aku masih malu
kerana aku berada
dalam nisbah yang 2!

Apa dah jadi??
Siapa silap ??

Boleh tutupkah bangkai gajah
yang sudah terbongkang itu??

p/s :
apalah gunanya memartabatkan 'gelaran' itu
jikalau diri kita sendiri mengabaikan martabat yang dianugerahkan??



Tiada ulasan: