cari id yes guru sktp

03 Ogos 2010

mana yang sakit ?

Ada satu waktu, mama zie sakit kaki....aku contact dia minta tolong urut. Time aku call ...tgh urut . Ada orang dah. Esok nak urut kat......ah,merata la. Herm...tuhan sedang memberikannya rezeki. Aku senangkan hati aku sendiri, walaupun sebenarnya ade tersimpan sedikit terkilan di hati.Sampai ke sudah hampeh, x terurut kaki mama zie. Mungkin juga takdir tuhan untuk tidak mempertemukan dua wanita ini.

Dan, waktu yang seterusnya tiba. Dek kerana terlalu teruja nak mengemas rumah, angkat itu...angkat ini....alih itu, alih ini. Siap semua. Aku puas hati. Baru terasa sendi di siku...sakit kalau digerakkan. sikit je sakitnya. Lama-lama bawa ke tangan. Sangat terasa kalau mengangkat barangan. Waima untuk mengangkat segayung air! Dan semalam , rasanya nak angkat semangkuk kecil air pun kalau tak betul-betul pegangnya boleh rasa sakit. Hari ini, saat aku meratakan tapak tangan dan tegakkan pergelangan tangan, sakit itu di situ pula. Hah.....tangan kanan aku semakin tidak kuat!

Sampainya hati tukang urut itu, sering menangguhkan waktu. Yelah setakat sakit tangan, upah pun ciput je....apalah sangat kan....boleh esok...esok...esok....dan entahlah esok sampai bila! Saat macam ni teringatkan ayah.....dulu arwahlah tukang urut aku.(T_T)......kalau aku mengadu sakit sikit pun, bising-bising arwah pun...akhirnya arwah datang juga sambil bawak minyak...sambil tanya...."meh sini....mana yang sakit???".....walaupun tangannya sendiri sebenarnya dah tak kuat untuk mengurut....

Tiada ulasan: