cari id yes guru sktp

28 Februari 2010

Love Is A Verb

Tajuk di atas mendapat komen terbanyak setelah sekian lama aku berada di facebook. Macam2 komen/pendapat/pandangan diutarakan. Suka aku membacanya.

Cinta bukan kata-kata tapi cinta adalah tindakan. Bacaan lanjut boleh dibaca dalam majalah Solusi Isu no. 16 -topik besarnya Ibu Bapa Derhaka. Dan aku setuju jika benar itu cinta sejati, maka cinta adalah tindakan- Love is a verb!

Apakah tindakan yang menggambarkan kecintaan kepada......??
sekiranya itu adalah,
Cinta Allah....
Cinta Manusia....
Cinta Harta....

Kita renungkan bersama....

dan untuk diri aku sendiri sedang memperbetulkan mana-mana yang tidak betul yang ada pada diri. semoga cinta yang wujud dalam diri aku adalah.....VERB.


Permata itu hampir aku temui
Mungkin juga sebenarnya telahpun berada di sini
Permata itu cahayanya aku dekati
Mungkin juga sebenarnya telahpun menerangi

Biarlah jika tidak dapat untuk kumiliki abadi
Memadai sudah andai sentiasa menerangi hati
Memadai sudah andai sentiasa menenangkan diri
Aku akan redha segala ketentuan masa depan
Sebagai bukti aku mencintai
Dan sesungguhnya Dia mengetahui
Dan sesungguhnya Dia mendengari
Dan sesungguhnya Dialah yang akan memenuhi
Rasa cinta yang ada dalam hati
Amin.

LOVE IS EVERYWHERE

4 ulasan:

ONE ZABA berkata...

tapi yang paling gempak...love is blind!!!

sampai ikut balik ke lambok, indon le...pastu nyesal tak sudah.

Ticer Syah berkata...

yer betul OneZ.. Love is also blind..

spt yang terjadi pada kami ni..akkakaka.. sanggup tinggal sedara mara nak ikut cik abang dok kedah..sedey polak...huhu..

windu kat melaka..kakaka

nevertheless, love IS EVERYWHERE, you just have to know where to find it and know how to choose the right one. the RIGHT ONE is always there. kita cuma takut tersalah pilih dan akhirnya menyesal di kemudian hari...

good luck dear!

- jinggo - berkata...

kepada pompuan..
cinta adalah kata2
kepada lelaki
cinta adalah tindakan
sebab jangan pelik kalau lelaki kata i miss u...
yang penting - anak2 berderik setiap tahun : tindakan....

Tanpa Nama berkata...

..kan elok guna bahasa sendiri di blog yg mencatakan bahasa sendiri,
" cinta itu buta , cinta itu adalah suatu tindakan, cinta itu seperti jagung " tak payah le ungkapkan dlm BI

..Baru-baru ini ada seorang pengarang Yahudi menyenaraikan nama Rasullullah SAW di tempat pertama, maka dicananglah oleh org islam tentang perkara ini sedangkan sebagai seorang islam kita tak perlu menunggu org bukan islam utk "mengiyakan"nya

..cukup lah bahasa mealayu untuk ungkapan tak perlu kita mengguna pakai BI utk menguatkan Bahasa Melayu yg duguna itu..

..Tak kan Melayu hilang di dunia , jarang pula saya lihat ianya diungkapkan dlm bahasa Inggeris