cari id yes guru sktp

10 Februari 2010

To cegulinn n to my bro-Fy

[CRYING AND ALONE]
tajuk gambar

komen daripada ~CeguLinn~:
Kalau benci, lepaskanlah.....
semoga tak stress lagi....

CeguLinn,
alangkah bagusnya
kalau ianya semudah itu!

Bagaimana...
Jika situasinya
seperti Iskandar
dalam cereka Nigina?
ingin lepas tapi dihalangi...

Bagaimana....
andai tersepit antara dua?
satu mati ibu
satu mati ayah

dan kepada Fy...adikku
jika terbaca ini,
maka...
fahamilah aku
fahami duniaku
aku tidak betah berada di duniamu

Fy...
I do love u
I do love your mum
I do love your epi

tapi itu tidak bermakna
aku perlu hidup dalam duniamu
kan dik??

Fy...
you have your own goal to achieve
and you know what???
i have mine....
and please let me
.......

Fy....
cita-citamu besar
hasratmu menggunung
aku di sini sentiasa mendoakan
aku ada si sini
sentiasa

tapi aku merayu kepadamu...
untuk aku berada di tempatku sendiri
untuk aku mencapai impianku sendiri

jika tidak begitu
sampai bilakah hidupku ini
hanya untuk menyempurnakan
impian orang lain??

pleaseee Fy...
benarkan aku yang telah kau anggap
seperti saudaramu sendiri
untuk terus hidup
dengan pilihanku

Fahamilah...
aku ingin hidup aman
aku ingin hidup sentosa
walaupun tidak bergelar jutawan
walaupun tidak berumah banglo
walaupun tidak berkereta mewah
walaupun tidak berpakaian berjenama
cukuplah sekadar aku hidup bersederhana
dan tidak meminta-minta..

dengan penuh ikhsan aku bermohon
benarkanlah aku memilih cara hidupku sendiri

aku ada semuanya..memadai ianya sederhana
cuma satu kurangnya...sepi
kasih sayang sebuah keluarga

cukuplah jika kekurangan itu
Fy dan family penuhi
amat memadai
segala budi lalu
tak terbalas olehku
terima kasih tidak terhingga
maaf sekiranya dunia kita berbeza
maaf seandainya impian kita tidak serupa
maaf kalau tujuan hidup kita tidak sama
but
I do care for you n your family
I do love u all




8 ulasan:

azlanlin berkata...

Bait-bait yang disampaikan secara mudah dan berisi. Walau mudah, puitisnya tetap dijaga. Banyak maksud tersirat yang ingin disampaikan oleh Insan Biasa. Pastinya laluan perjalanan di persimpangan akan tetap ada simpang yang bakal dilalui. Percayalah.. Walaupun berat utk membuat pilihan, keputusannya tetap ada... Itulah Warna-warni Kehidupan..

ONE ZABA berkata...

aku cuba memahami....

tapi tak dapat memahami....


yang pastinya....

we do care for you tooooooooo....

tergeliat lidah aku ni cakap omputih pulak.

~Insan Biasa~ berkata...

azlanlin....
sementara berkesempatan,
saya cuma mahu mentadbir sendiri hidup saya

~Insan Biasa~ berkata...

ha...dah lama saya tahu,
cgu one sentiasa ada,
Fy...jer yg faham.
tu pun kalau dia baca
herm...

.: mama cute :. berkata...

Beb.. ada orang suruh ko join MLM ke.. to be specific-- Hai O Marketing? hehehe.. ex-tutor aku br jumpa aku soh aku join.. aiyooo.. tunjuk gambo cek riban2.. then dok citer nak tuko kete mewah.. aisey.. aku bkn begitu...huhu.. aku takde masa nak kuar malam2 mo cari klien.. not really my type.. happy choosing..

Fy- leave her alone will u?

~ CeguLinn~ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
~ CeguLinn~ berkata...

Salamm ...

Sila ke blog Cegulinn .... TQ

k sal berkata...

Chaiyo ! Chaiyo ! Girl.... U can do it! Caya lah