cari id yes guru sktp

17 Disember 2010

Tips awet muda

Aku nak kongsi info ni yang aku dapat dalam majalah Rapi edisi 15 Dis 2010.


Bagaimana awet muda dengan air..
Selain mengambil air putih lapan gelas setiap hari, ada cara mudah untuk kita tetap awet muda. Menurut Helen Sher, seorang pakar kulit dari Engand yang diterbitkan di dalam majalah Natural Heatlh, dengan membasuh muka dengan air suam 20 hingga 30 kali setiap pagi setelah bangun tidur dan setiap malam sebelum tidur, kulit akan lebih bersih berseri dan awet muda. Pelembab semulajadi ialah air, selain minum, basuhlah muka dengan air seberapa kerap yang boleh.

Untuk yang muslim, apa susah? Dah memang jadi rutin kita wajib lima kali sehari kan? Mudah je sebenarnya. Setiap suruhan tu pasti ada manfaatnya kepada si pelaku. Tak rugi pun.Itulah sebabnya orang yang selalu ambil air sembahyang tu wajahnya bersih dan berseri-seri apatah lagi dengan niat kerana Allah. Yuk kita.....

Tiada ulasan: