cari id yes guru sktp

23 Oktober 2011

Tersebutlah kisah....


Episod 1: 'keadilan'

Al kisah bermula cerita....

"Esok pagi balik awal ye....". Satu pandangan asing diperlihatkan.
"Ala.....kan esok nak balik kampung i....." sambil menarik muka sedikit. Kenal dengan pandangan asing tadi.
"Owh....yela...ok".
Fuh.....lega tak dengar jawapan tu....best.
"Nak balik bila? Tengahari?"
"Yup.....tengahari tu balik. Lepak-lepak jap, kul 3 ke...kul 4 ke...kita balik la".
"Kita??" satu lagi pandangan asing diperlihatkan.
Haih....paham dengan pandangan tu.
"Ok...kalau abang x nak balik. Minggu depan saya pun x nak balik Pahang!" tertarik muka lagi.
Stress dengan kerja-kerja dan masalah2 lain menjadikan diri cepat beremosi.
"hahahaha...yela...yela...." balasnya menyamankan suasana sambil bersiap-siap nak gerak pergi kerja.
"herm....kalau hujan lambat sikit la ye....." satu lagi pandangan diberikan. Dan pandangan itu pun difahami telinga yang mendengar.
"Ok.....lambat ye....? Maknanya lambat jugaklah balik Pahang minggu depan kan? Takyah lah  kita balik hari Jumaat....tapi kita balik hari Sabtu la kan?" balas kata sambil masuk ke dalam rumah untuk mengambil topi keledar. Dan di luar....
"Heheheheh....ye...ye...."


Kejamkah sindiran itu? Kenalah adil kan?
Balik kampung saya (1/2 jam drive sampai la..bukan jauh pun) .....balik kerja siap-siap nak terus gerak....alasan letih boleh pulak diguna pakai? walhal saya yang memandu.
Balik kampung dia (mau gak 2 jam drive baru nak sampai).....balik kerja siap-siap nak terus gerak.....alasan letih x pulak diguna pakai....dan dia yang memandu! huhuhuu

Jadi kejamkah sindiran yang tersebut di atas? Hikhikhik...

1 ulasan:

eeeda berkata...

Biasa memang macam tu... bila jauh bersemangat...
Kalau dekat tu buate tak tahu je...
he he he he ..