11 November 2010

Apa salah aku, Fy?


Salam satu Malaysia.

Aku sebenarnya ada banyak benda nak story kat blog nie. Tapi ntah sejak bersendiri aku macam xde idea nak susun perkataan. Update blog pun dah tak macam dulu. Setiap hari pasti ada sekurang-kurangnya satu post. Walau sesibuk mana pun, tak menjadikannya sebagai halangan.
So...
oleh kerana mood menulis takde, biarlah aku meringkaskan aja. Sebelum terlupa peristiwa. Biarlah ringkas. Ada masa nanti aku besar-besarkan. Boleh?

Anyway....aku dah fed-up dengan Klang. Semua. Eeeeaiii bunyi tak bagus kan? Kat tempat kerja dengan perangai yang seribu satu macamnya. Banyak yang takde. Takde kemesraan. Takde kerjasama. Takde kesungguhan. Takde kesepakatan. Borink beb!

So....untuk jauh seketika dari semua-semua tu yang memang terpaksa aku hadapi, aku ikut kawan aku g bercuti sempena Deepavali hari tu. Destinasi terjauh yang aku pergi selama 32 tahun aku hidup. Menghirup udara ketenangan di Pulau Labuan. Aman sekejap hidup tanpa sebarang gangguan. Rasa macam nak stay terus je! Huhuhuhu

Betapa besarnya impak stress di Klang. Tiba jejak kaki di bumi Selangor je aku dah stress. Arrrggghhhhh. Macam biasa, aku hanya dihubungi dan ditanya khabar makan minumnya saat ada kepentingan yang diperlukan. Stress tak? Rasa macam nak off je HP. Tapi aku x sekejam tu la, walaupun sebenarnya kejam jugak dikala aku ignore je sms yang masuk. Baca dan delete !

Dan bertambah-tambah stress dengan permasalahan yang lagi di bawa oleh Fahmy! So sorry aku mention nama kamu . Dah x larat dah ! Tapi apalah yang aku boleh buat, pergi jauh tidak akan menyelesaikan masalah. Mendiamkan diri hanya membakar hati.

"Kak...ada apa2 masalah call fy eh..."

Fy...bagaimana jika masalah itu datangnya dari kamu?
Fy...bagaimana jika masalah itu kamu yang create?
Fy...bagaimana jika kesusahan aku ini kamu yang beri?

Fy.....pleaseeeee......you're not a child anymore!!
Bertanggungjawablah pada diri kamu sendiri....
Fy....apabila kamu bermasalah, mama akan bermasalah. Dan apabila mama bermasalah, ianya adalah penyumbang kepada ketidaktenangan hidup dalam diriku!

Fy....
Kenapa? Apa salah aku ? Terasa seperti aku dianiaya...

Tiada ulasan: