cari id yes guru sktp

19 November 2010

Masih adakah deria rasaku....??

Dulu,
Aku rapat dengannya,
Dia beritahu aku tentang kisah silamnya,
Dia beritahu aku tentang segala penyesalannya,
Dia beritahu aku tentang azam barunya,
Dia beritahu aku tentang cita-citanya,
Dia beritahu aku dan mamanya adalah semangat dirinya,
Dia beritahu kami....dia mahu berubah!

Tapi...
Kini aku tidak pasti
Apakah segala pemberitahuan itu
Sebenarnya lahir dari hatinya
Atau pun sekadar kata-kata lidahnya.

Aku sakit
Tatkala aku ni
Dia kata dah tak sudi ke rumahnya
Dia kata dah tak sudi bermalam dirumahnya
Walhal aku dah pernah
beritahu padanya perancangan hidup yang aku mahu
Nah...kini aku buktikan
Dan dia memutarkan cerita??

Aku bengang
Apabila aku berada dirumahnya
Dia jadi anak dara
Duduk dalam bilik tak keluar2
Pagi aku bangun
Dia dah tak ada di rumah
Dia pulang
Saat aku keluar dan dia keluar semula
Sebelum aku balik dirumahnya
Aku bangun pagi dia masih di rumah
Jadi anak dara semula!
Kenapa kena sembunyi daripada kakak sendiri?

Ada dia nak bersapa dengan aku?
Tak ada.
Ada dia nak tanya khabar aku?
Haram.
Ada dia nak selisih jalan dengan aku?
Selisih malaikat 44 agaknya.
Lepas itu....
Kenapa perlu cakap pada orang
Aku tak sudi ke rumahnya?
Kenapa perlu cakap pada orang
Aku tak suka nak ke rumahnya?

Aku ni tak tahu dah rasa apa
Marah? macam sia-sia
Sedih? pun sia-sia
Kecewa? terasa lagi sia-sia
Rasa apa ntah
Geram? Mungkin kot
Rindu? "Ahyaaaaa"...tu trademark Linda Lias

Dan segala perlakuan dia padaku itu...
Why?
Benci pada aku?
Marah pada aku?
Kerna aku bercerita kisah aku dan dia di sini??
atau malu pada aku
kerana segala pemberitahuannya
tidak menjadi nyata....

Ya Allah....
Aku masih teringin sangat2 untuk...
melihat dia berubah.
melihat dia berjaya dalam hidup.
Harap aku dapat melihat semua itu...
Walaupun ketika dihujung nafasku!

Herm...
Semoga Allah kurniakan ketabahan padaku
Untuk segala ujian yang diberikan
pakej : Saat aku diberi ujian mohonku disertakan dengan kekuatan,kesabaran dan ketabahan!

2 ulasan:

imanshah berkata...

ni benci tapi rindu ni tau

~Insan Biasa~ berkata...

ye ke...???