cari id yes guru sktp

30 November 2010

Apa maksud kawan apabila....

Mari baca dialog ini....

"siapa tu..?"
"kawan je"

"ada apa2 ke...?"
"xlah...kawan je"

"kau dengan dia macam mana?"
"kami kawan je"

KAWAN...

Herm...biasa tak dengar dialog-dialog seperti di atas tu? Mungkin pernah kita sendiri menggunakan dialog-dialog tersebut kan? Tak kiralah dialog soalannya atau dialog jawapannya. Ye tak?

Apa maksud kawan apabila.....
dah sms selalu
dah call selalu
ke mana-mana dia ingat kamu
ke mana-mana akan ada ole2 untuk kamu
t-shirt-baju-handbag
ada masa lapang keluar bersama

Apa maksud kawan apabila.....
kamu masih keluar bersamanya
walaupun kamu kata dah takde apa2
kamu masih ikut cakap dia
dengan alasan nak jaga hati?
kamu masih tak tahu buat keputusan
saat kamu diminta buat keputusan



Aku yang mendengar
Aku yang menerima berita
Aku jadi blur
Aku jadi keliru
Apa sebenarnya kamu dengan DiA
dan
Apa sebenarnya kamu dengan dIa
Kawan???

Kamu bersama siapa sebenarnya??

Dan apa sebenarnya makna 'kawan' pada diri kamu??
Dan....
Kenapa aku jadi murung saat diperdengarkan
permasalahan yang sepatutnya sudah aku lepaskan...

Kamu berkata 'kawan biasa' tapi
kenapa perlakuanmu memberikannya harapan cinta?
Dari aku ....untuk kamu....
Tak baik kamu buat begitu
kerana kelak hanya akan melukakan hati seseorang
dan mungkin juga hati kamu sendiri!

Tiada ulasan: