cari id yes guru sktp

17 Julai 2010

sayang ada, kasih ada...baru datang rindu

Aku tanpa cermin mata?? Ha...rasa macam terseksa sementara. Nak buat cermin mata baru amik masa at least seminggu gak....sama juga kalau guna lens...sebab aku ada power yang kena order dulu. Aku lebih suka guna yang pakai buang punya. Daily lens la....sebab aku tahu siapa aku, maka daily lens jadi pilihan. Huhuhuhu aku lebih suka bercermin mata sebenarnya.

Seronok berada di rumah sendiri, di teratak sendiri. Dengar radio. Repair taman...chewwaaahhh umah aku ade taman??? Repair bunga-bungaan tinggalan. Al-maklumlah dah nak raya ni kan...kenalah mula repair bunga bagi hijau, berkilat. Buat awal-awal, ramadhan nanti taklah penat sangat. Ambang syawal taklah kelam-kabut sangat. Semua persiapan dah kena buat..... sendirian, tukang mandur dah takde...so kenalah pandai-pandai adjust! Aku suka berada di rumah sendiri. Ntah kenapa naluri aku sejak dua menjak nie nak memerap kat rumah sendiri jer. Tak ada hati nak melepak umah mama. Nak buat kerja di rumah sendiri, masak di rumah sendiri, kemas rumah, kemas laman rumah. Nak jadikan rumah ini syurga yang sukar untuk ditinggalkan tanpa penghuni. Besar azam tu. Besar harapan tu. Kalau berada di mana-mana pun ingat nak balik aje. Ingat rumah sungai udang aje. Tak kira rumah mana pun, rumah bayu perdana or rumah saujana utama...hati tu ingat nak balik cepat aje....haish. Tiba-tiba aku jadi sayang sangat dengan rumah sungai udang ni. Sama macam aku sayang sangat dengan adik-adik ini....

~Fahmy, Fadzley,Farhan~

Tidak berkunjung tidak bermakna tidak sayang. Tidak dekat tidak bermakna tidak kasih. Tidak berjumpa tidak bermakna tidak ingat. Yang pentingnya....hati. Hati ini sentiasa sayang, sentiasa kasih dan sentiasa ingat. Kerana jauh itulah maka akan timbulnya rindu. Apabila sudah rindu, maka harumnya sentiasa berbau.

3 ulasan:

Ruziawati Bukhari berkata...

mood raya sudah mari!! yeah!!

a kl citizen berkata...

selamat berhari minggu

hujan di sini

terbaru dari saya : jangan terlalu membenci nanti jadi suka satu hari nanti

ONE ZABA berkata...

hah, raya dah dekattt!!!kena kumpul duit le jawabnya ni.