23 Julai 2010

Entahlah....


akalku
fikiranku
mindaku
berserabut seketika

tatkala aku dikata
menyorok
sorok
sorok diri
sorok hati
sorok rasa

blog ini
ibarat diari
diari
sinonimnya
kerahsiaan

kerahsiaan aku
walaupun terbuka
namun masih ada rahsia

berserabut
tatkala aku dikata
emosi
salahkah beremosi
tanda
aku ini normal

kenapa emosi
sebab ada rasa sayang?
sebab ada rasa kasih?
sebab ada rasa rindu?

emosi itu perasaan
bukankah perasaan itu kurniaan-Nya?
salahkah apabila aku beremosi...

marah...?
itu emosi juga
kenapa aku di marahi beremosi
bukankah itu juga petanda
dia juga emosi

adakah kita akan emosi
jika dia tiada pertalian
dalam hidup kita?

kita semua manusia
manusia yang ada rasa
manusia yang ada emosi

maafkan aku
kerana beremosi

1 ulasan:

ONE ZABA berkata...

tak pa...emosi tu kena layan jugak. kalau tak layan nanti jadi hati batu pulak.