cari id yes guru sktp

14 Februari 2009

Akhirnya,surat yang kunanti..

Sudah dua minggu ni, aku asyik jeling2 kat peti surat umah aku. Aku tunggu sepucuk surat. Gelisah juga, sebab kawan-kawan lain masing-masing dah dapat surat tu. Aku je yang tak dapat-dapat. Sabtu lepas...Elys call..."nisah, kau dah dapat surat ke belum? Aku dah dapat!" Alelelele...."ha , ko dah dapat?" :-( aku lum la. Ko call diaorang ke?"
"Ha'ah , aku call....tapi xde tanya nama ke Ic ke.....and suh aku bersabar, esoknya surat sampai."
"Sampai bila tu?"
"Khamis".

So aku bermonolog dengan diri aku sendiri. Erm, okay...minggu depan surat aku kot. Aku akan tunggu seminggu ini. Kalau masih takde apa2 berita baru aku call and pergi ambil sendiri surat tu kat Putrajaya.So sejak itu, nak ke sekolah..jeling peti surat. Balik sekolah jengok peti surat. Masih tiada surat sampul kaler cekelat yang ditunggu. Setiap kali xde, aku akan kata takpe..esok ade...sampai lah dua minggu berlalu.

Hari ini sekolah ganti. Jumlah waktu mengajar 2 jam setengah je. Kelas aku, cuma ada 11 murid yang nak pandai, datang sekolah. Aktiviti bacaaan, aku ulang dan ulang minta mereka membaca suku kata yang tertera. Satu jam masa cikgu2 hari ini kemudiannya di ambil oleh si penjual kamus elektronik yang datang buat promosi kat sekolah. Satu jam akhir buat ujian diagnostik kat kelas Bersih. Kelas ni hampir semua hadir. So bolehlah buat test tuh.

Jam 4 petang kelas tamat, tamat awal kerana kelas mula seawal 12.00 tengahari. Kak Sal datang, ambil cd gambar2 sekitar hari kecemerlangan tahun sudah dari aku. Borak-borak sat...dalam jam 5 petang baru aku pulang ke rumah....rutin biasa, intai peti surat. Ada sampul kaler cekelat di tuju kan dengan nama aku....Ha...bismillah....dan AKHIRnya....kuikuikui surat aku dah sampai!......LEGA!

Surat kelulusan buat kajian di sekolah untuk melengkapkan pengajian aku kat oum aku dah terima.Tarikh surat 30 Januari 2009. Seterusnya surat susulan ke JPS pulak!....hehehhe amin...amin! Semoga semuanya lebih lancar selepas ini.


Kekati atas peti,
Anak terkukur tinggi terbang;
Dari pagi saya nanti,
Hari petang baru datang.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

molek betul pantun tu... ada ketikanya langsung tak muncul... tp muncul kat tempat lain.

~Insan Biasa~ berkata...

hehehe salah alamat la tu...kalau bukan pun, posmen rabun ker...hehehe

Bapak berkata...

posmen singgah minum cendol dulu..tu yang sampai petang...heheh

lillies berkata...

salam perkenalan..
akhirnya...dapat jugak yang dinanti2kan..
saya ni masih lagi menunggu jawapan yang x pasti..huhuhu...

ONE ZABA berkata...

dari pagi jengah ke petang,
lenguh tangan mengacau dodol;
mintak maap le lambat datang,
singgah warung belasah cendol.

hampeh kau bang posmen... anis tu dah lama tunggu tau.