15 Februari 2021

Dari Kejauhan

        PKP menjadikan kita semua jauh. Nak duduk jarak-jarak 1 meter. Nak berbual mesra bertepuk tampar memang jauh sekali la kan. Dari kejauhan seorang anak menggamit kerinduan kepada ibu ayah. Dari kejauhan seorang guru bertungkus lumus memberi ilmu. Dari kejauhan seorang murid mendapatkan ilmu. Dari kejauhan Sang Pencipta mendekatkan hamba-Nya. Aku semakin jauh dengan semua rakan-rakan.Namun kehadiran makhluk Allah ini menjauhkan semua individu, menjadikan aku merasakan keadilan pula. Adil, semua orang jauh, bukan aku seorang. Huh...bunyi macam pentingkan perasaan sendiri kan? Dalam tak sedar kejauhan itu mendekatkan aku dengan keluarga kecilku. Hanya ada mereka. 


         Dan, dalam kejauhan ini, tiba-tiba aku merindui rakan-rakanku yang kian menghilang dari dunia blog. Termasuk aku! Hahahaha. Hampir 5 tahun ku tinggalkan blog ini, pelantar segala suka duka penceritaan kisah hidup seorang yang bernama Anisah. Tiba-tiba Allah terbitkan semula rasa untuk menulis di sini . Ya...kejauhan ini di sisi yang lain ia mendekatkan. Masih adakah lagi rakan blogger ku. Aku kira masing-masing sudah mempunyai komitmen yang tersendiri sehinggakan tiada lagi kepentingan untuk mengisi waktu di sini. 


          Apa khabar cikgu one, cgu jinggo, cikgu AmanShah, Kak Tirana, Eeeda Damak, Bapak, Pusat, AnakKhas, Adik manis...ah aku sudah lupa nama penanya.Hahahaha. Ramai lagi ....yang sudah hampir luput, hampir hilang dari ingatanku. Nama-nama yang masih mampu kekal diingatanku adalah mereka-mereka yang banyak mendokongku, menyokongku dengan kata-kata semangat, kata-kata yang penuh motivasi, gurauan yang menghilangkan gundahku ketika itu. Ah.....aku rindu korang semua. Serius aku rindu korang. 


        Saat aku singkap kembali segala coretanku dalam blog ini , ianya membuatkan aku menjatuhkan air mataku....Wow..serius aku tiba-tiba ingat kat korang dan Rindu sangat-sangat dengan persahabatan maya kita!.... Walau apapun yang korang lakukan sekarang, dan di mana pun korang berada kini, aku berdoa semoga kehidupan korang terus maju menuju kecemerlangan dan kebahagiaan...Dunia Akhirat!! Jaga diri korang ek. Kalau korang terbaca coretanku ini, tinggalkanlah jejak kalian ya. Miss U All!

Tiada ulasan: