cari id yes guru sktp

24 Jun 2010

Untuk Fahmy


Aku berkeputusan, untuk kembali menjalani hidup sebagaimana aku jalani hidup seperti arwah ayah masih ada. Adakah nanti ada hati-hati yang terluka dengan keputusan ini. Aku minta maaf. Ia juga sebenarnya mungkin untuk kebaikan kita bersama. Aku tiada niat untuk memutuskan. Cuma aku berkeputusan begitu supaya aku tidak lupa, siapa diri aku sebenarnya.Dan juga untuk menjaga tiap langkah perbuatan. Risau juga kala terlajak perbuatan yang boleh menimbulkan sengketa. Maka sebelum berlanjutan, aku bermohon untuk berpatah kepada kehidupan dulu yang sudah mulai aku tinggalkan.

Fy...akak masih ingat janji akak pada Fy tentang mama. Apapun yang berlaku akak tak akan lupa janji yang satu itu. Selagi Allah pinjamkan kudrat kepada akak, Insya'allah. Tapi sekiranya Allah menariknya kembali, harap Fy dapat maafkan akak k.

Fy mahu insan yang bernama Anisah ini menjadi kakak Fy. Ok...dipenuhi. Tapi akak belum biasa ada adik2 lelaki besar2 dah semuanya. So mana2 yang tak betul tu haraf dimaafkan. Akak dah biasa sendiri. Bukan senang kalau tiba-tiba ada adik-adik yang perlukan perhatian. Minta maaf kalau akak tak dapat memenuhi kriteria seorang kakak yang Fy mahukan. I am very-very sorry dear! But I already try my best! U all always in my heart...

Saat yang paling menyakitkan....adalah apabila orang yang kita sayang tidak lagi mempedulikan apa yang kita buat!

4 ulasan:

ONE ZABA berkata...

buat la apa yg difikirkan baik untuk anis....

sI tEDI berkata...

setuju dengan ayat yg terakhir.,

terasa diri tak di perlukan dan tak di hargai.

haruskah membawa diri?

- jinggo - berkata...

semuga dipermudahkanNya dlm setiap tindakan....

Ticer Syah berkata...

you know yourself better anis..

kadang2 decision yang kita buat elok utk kita tapi tidak bagi orang lain.. dan tak mudah nak memuaskan hati semua pihak..

i have been there before.. apa yg penting.. utamakan apa yang kita rasa perlu utk diri kita.. sbb kadang2 kita sbuk untuk menjaga hati orang.. tanpa kita sedari, hati kita terluka dan kita tiada masa untuk diri sendiri...