cari id yes guru sktp

07 Julai 2007

Perkhemahan....Kayak

Perkhemahan Unit Beruniform dan Motivasi Pengawas 2007 diadakan pada 7hb Julai 2007. Saya bukanlah salah seorang yang tersenarai untuk mengikuti perkhemahan ini. Tetapi oleh kerana lokasinya yang tidaklah jauh sangat, saya dengan sukarela menjengah aktiviti yang diadakan pada hari pertama perkhemahan. Juga bertujuan mencari bahan untuk entri blog saya ini. Mungkin entri kali ini tidak mengikut 'theme' blog saya yang berkaitan pendidikan seperti yang lepas. Atas permintaan seorang sahabat maka saya catatkan jugalah pengalaman-pengalaman yang saya lalui di sini bersama rakan rakan perjuangan yang lain.

Kayak antara aktiviti yang disediakan pada petang itu. Disebelah pagi telah diadakan aktiviti hiking , tetapi saya tidak mempunyai gambar-gambar yang boleh dikongsi bersama di sini kerana saya hanya tiba di kawasan perkhemahan pada waktu tengahari. Seronok juga melihat murid-murid diberi pengalaman berkayak ni ..... kat tasik je la bukan kat sungai atau kat laut. Oh ya lupa pula, perkhemahan ini diadakan di Kem Pulapes, Jugra. Lebih kurang satu jam aje dari Bandar Klang. Aktiviti berkayak ini memberikan peluang kepada murid-murid untuk saling bantu membantu antara satu sama lain. Persefahaman amat perlu, apatah lagi semasa nak mendayung tu. Kalau tak sepakat memang tak bergeraklah. Kekuatan daya tahan fizikal terutama tangan juga diperlukan semasa aktiviti ini. Paling utama, aktiviti ini mengajar mereka untuk mengimbang badan dan juga bekerjasama dalam pasukan.

Saya pergi ke Jugra ni pun berteman juga, bersama kak Ina, saya bawa tukang urut nie, dan kedatangan tu taklah sia-sia juga sebab khidmat kak Ina digunakan cikgu-cikgu yang terseliuh dan terkejang lepas berkayak tu....free je pun, ikhlas, kumpul harta kemudian hari.Buat bekalan. Bekalan kat dunia ada, bekalan kemudian hari tak dilupakan.

Saya dan kak Ina tak lama, selepas mengurut tu, 6.00 petang kami pulang ke Klang semula. Niat nak datang semula malamnya. Maklumlah, malam tu aktiviti agak menarik untuk dijadikan entri di sini, aktiviti kebudayaan. Tapi pelepasan daripada orang tua saya takde, so terpaksalah saya melepaskan peluang untuk mendapatkan bahan berita pada malam harinya. Namun saya dah merancang esok seawal pagi lagi saya dan kak Ina akan kembali semula untuk cerita selanjutnya...So kita tunggu berita dan gambar seterusnya esok okay.....

Tiada ulasan: