cari id yes guru sktp

17 November 2011

Bertukar!!! Zaasssssss....

Geram? Tukarkannya segera dengan sesuatu yang positif. Kesian, kekasihku penat. Tapi cedih gaklah hati ni kan. Emosi nak naik angin je aku pun dua hari ni. Semalam jadi staff bank sekolah jap. Duk kat kaunter dari jam 2 petang hingga 5 petang. Gara-gara menjalankan tugas penyerahan wang bantuan kerajaan RM100 untuk setiap murid tu. 

Bayangkan selama 3 jam di kaunter tu, hanya berbekalkan sebotol air minera. Oh syukur! Namun biasanya jam 3.30 tu time minum dan makan petang di kantin. Pada hari tersebut...lupakan seketika. Sesudah itu barulah terasa lapar. Itu rasa yang dirasa, tengahari nasib baik makan kat rumah. Kalau tidak mau kebulur. HUhuhu. Pulak tu hari aku bertugas kena jaga pintu pagar. 7.30 baru dapat balik....dah melepasi waktu maghrib tu. Tunggu budak....parent dia tak datang2, walhal anak dah call dah suh amik. Pelik kan? Sebab dah masuk waktu, aku plak call dan cakap sendiri....."pn...anak puan ni xde sape nak amik ke?" Than lepas tu barulah abangnya datang amik. Adoyaiiiiii.

Kalau balik tu tengok2 atas meja ada lauk baru ke....bestkan? malangnya.....segera tukarkan kesedihan kepada kesabaran. Segera, ok! Aku bantai goreng nugget jer, buat lauk tambah. Perut lapar x tahan, balik2 terus petik dapur nak menggoreng. Hubby? Sedang solat maghrib. Then lepak jap amik nafas barulah bersihkan diri, sementara hubby g masjid untuk Isya' plak. Aku dok menahan lapar tunggu kekasih balik, tertidur kat sofa. Wallahhhhhh...jaga2 kul 9, my darling tengah makan. Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tak kejut pun! tak ajak pun! Bini dia tengah lapar terus hilang lapar seyyyy...majuk! 

Pagi2 dah bangun untuk program hari kecemerlangan plak. Masih ingat kat laki balik nak ade sarapan atas meja. Tak sempat nak buat, beli je nasi lemak. Balik tengahari lenanya dia tidur. Azan sebelah telinga tak jaga. Aku buat misscall...wah bunyi deringan telefon mampu membangkitkan orang yang sedang lena. Seyyyy....tahu i yang call....bley sambung tidur! Comfirm! Tak ingatlah tu permintaan aku dua hari lepas.....tolong hantar aku kat hotel goldcourse (gara-gara malas nak tinggal kete parking bayar). Keciwa tak???? Tukarkan segera kesedihan kepada kesabaran. Dia penat! (Saya pun penat juga....(T_T)). Akhirnya sorang-sorang la drive menuju haluan. Meninggalkan rumah dengan mematikan semua bekalan elektrik. Terutama kipas! Maka apabila kepanasan .....hehehhe (nakal kan?) Geram!

Saya tiba di rumah selepas asar. Hahahah terlihat semua tingkap dan pintu terbuka luas(grill kunci le tapinya). Dan kipas dah terpasang! Angin amat2 diperlukan saya kira. Dan darling saya masih lagi lena. Frust tak??? tukarkan negatif kepada positif. Segera! Dia masih letih. Dan saya letakkan hadiah cabutan bertuah serta buah tangan yang saya peroleh petang tadi di atas meja.

Selepas maghrib berlalu baru ade teguran
."Eh apa ni? Mana dapat?" 
 "Sekolah"
 "Hadiah?"
 "Cabutan bertuah"

Sambil di belek-belek isi barang beg kertas tu. 
"Herm....macam-macam dapat eh...kek pun ade." Saya diam jer.
Comfirm! Darling saya tak ingat langsung permintaan saya dua hari lepas, dan baru semalam saya ingatkan kembali. Tapi......Segera...tukarkan perasaan negatif kepada perasaan positif. Apa ye...apa saya nak buat supaya boleh buat hati saya sedikit terubat? Herm tangan saya sakit dan ngilu minggu ni.

"Yang....." sambil saya hulurkan tangan kanan saya yang terasa ngilu dan adakala sakit waima mengangkat secawan kopi dalam tempoh 10-15 minit sahaja. 
"Sakit lagi ke? kesian...penat ye?" sambil tangan saya tu disambut dan diurut dengan minyak panas. Legakan? Saya berjaya la juga mengubat hati. Apatah di sokong pula dengan menonton TV9 rancangan semanis kurma.

Semuanya mainan perasaan sendiri agaknya, bahana ditawan jepun seminggu ni. Tapi kan.....perlu tak saya menyatakan perasaan sedih yang sudah melanda dan berlalu itu kepada kekasih hati saya ? Atau diam kan sahaja? 

Dan semua-semua yang berlaku membuatkan saya sedikit rasa down. Penyakit M pun menjelma. Kerja sekolah masih ada yang berbaki yang perlu saya siapkan nie....Masa yang ade cuma JUMAAT 18 NOV 2011. Dan seterusnya cuti sekolah pun dah bermula....pening tiba2!!!


Very2 Lazy Maaaaaa................................Dah tak dapat nak tukar negatip jadi positip je rasa ni. But I'm trying!

2 ulasan:

IMANSHAH berkata...

saya pun kena bagi duit gak semalam

~Insan Biasa~ berkata...

he...SYMP..