cari id yes guru sktp

24 Januari 2010

hatiku sebenarnya sudahpun menangis

errkkkk apa yang jatuh ke bumi? ntahlah.....dah cuba untuk kuat. tapi untuk yang satu ini aku SUNGGUH TAK MAMPU!....dari minggu ke minggu, sehinggalah tarikh itu dah tinggal dua minggu dari sekarang. makanya, aku MESTI balik minggu ini juga. antara mahu dan terpaksa.

hujung minggu yang meletihkan untuk aku. pagi bersekolah ganti-ada merentas desa. sebelum itu aku sudah mencari seseorang yang sudi. seorang sahabat yang sering bersama aku ke mana2 yang aku perlukan selalu ada....tapi sejak dua menjak ini. Herm...ntahla. aku positifkan diri, dia juga perlu utamakan dirinya selain aku. maka aku redha apabila dialog ini menjelma"balik kg ko eh? herm...aku malas la nak g jenjalan". aku terima. aku balas dialognya pendek "ok". dan terima kasih kepadanya mengukuhkan dialognya dengan alasan "masalah dalaman". dan aku tak kisah apa pun alasannya, benar atau palsu. kerana yang aku mahu cumalah satu "boleh temani aku" atau "tidak boleh temani aku" . itu sahaja. dan aku amat bersyukur kerana ada sahabat sepertinya kerana dah banyak menghabiskan waktunya menemani aku. dan dia tidak perlu sentiasa untuk bersama dgn aku. kerana aku sedar... masih sedar... dia masih ada hak keatas hidup dan kehidupannya sendiri. walaupun sebenarnya dialog itu membuatkan aku rasa seperti nak menangis.

housemate? aku sedar akan kesibukannya menjalani praktikum. so aku awal2 tidak mengharapkan dia. aku tak mahu mengganggu khusyuknya dia dengan tugasan yang mcm2. sebab aku pernah berada ditempatnya dulu. aku faham. aku mcm mati akal makin macam nak menangis.

seorang lagi sahabat aku dekati. dan jawapannya membuatkan aku lega teramat sangat. sungguh tak kisah walaupun dia temani aku seketika. bersyukur. dan tiba waktunya. sejam aku menanti menjadi dua jam dan tiga jam.........sms tak dibalas, panggilan tak dijawab. aku benar-benar seperti nak menangis! aku masih positifkan keadaan, mungkin dia tertidur.
dan tiba2 hp aku berlagu, abg anang dah call....."adik, balik kg tak? pukul berapa? bila nak sampai?"aku kata aku balik....lepas asar k...."mcm tu takpelah abg ingat abg nak keluar dah nie...xpelah abg tunggu ani sampai dulu".

dan aku sudah tidak senang duduk bila aku ditunggu orang. amat tak selesa. itulah aku...biar aku tunggu orang jangan orang tunggu aku. aku nak menangis dah. dan aku tiba-tiba teringat Zara. "Jom...teman akak balik kg..pulau indah..nak tak???"
"nakkkkkkkk...."
aku jadi legaaaaaaaaaaaa sangat.

SUNGGUH aku takkan balik Pulau Indah SORANG DIRI! aku ...SUNGGUH TAK MAMPU nak berseorangan di sana!
Hatiku.......sebenarnya SUDAHPUN MENANGIS!! dan selalu menangis apabila balik ke sana.

3 ulasan:

ONE ZABA berkata...

jangan marah....jangan bersedih.... kerana marah dan sedih itu memudaratkan diri sndiri.

.: mama cute :. berkata...

smoga ko terus tabah. aku tau ko tabah :)

fAiRuLLaH's de GrEaT! berkata...

semoga cikgu akan dapat kekuatan diri..